YouTube poprvé v Česku vyhlašoval YouTube Works Nejlepší YouTube kanál mají Kytary.cz



novinka

Nestojí za ním žádná najatá kreativní agentura a obsah vytvářejí sami zákazníci a zaměstnanci. Přesto se mu podařilo získat výroční trofej YouTube Works nejnavštěvovanějšího světového videowebu YouTube amerického gigantu Google, který letos pro Česko a Slovensko poprvé prestižní ocenění uděloval. Řeč je o YouTube kanálu české firmy Kytary.cz, který si tento týden odnesl cenu za Nejlepší dlouhodobé používání YouTube. Za sebou nechal prestižní světové značky jako například McDonald's. Česká firma, která začínala před dvaceti lety v pronajaté kočárkárně je dnes jedničkou na trhu s hudebními nástroji.

Po USA, Velké Británii, Francii a Skandinávii je Česko se Slovenskem pátým regionem, kde YouTube své ceny uvádí. Jeho zástupci požádali 12 předních marketingových odborníků, od kreativních ředitelů po zakladatele a generální ředitele, aby pomohli vytipovat projety. Podle svých slov nesledovali pouze to, kolik má kanál zhlédnutí, ale jestli také doručuje klientům to, co chtějí. „Kytary.cz obdržely cenu za výborné mediální výsledky, kreativitu a dlouhodobou práci, díky níž se jejich YouTube kanál stal médiem mezi hudebními fanoušky,“ říká Petr Houzar, Head of Agencies pro Google Česko a Slovensko.

Kytary.cz jsou jednička na trhu v prodeji hudebních nástrojů. Snaží se dát zákazníkovi víc než jen účtenku po nákupu a tím se odlišit od konkurence. „Chceme zákazníky také něco naučit, pobavit je, zaujmout. To jsou primární cíle. Povědomí o značce a loajalita přicházejí později a projevují se následně v efektivitě výkonnostního marketingu. Chceme inspirovat, motivovat a vyvolat touhu věnovat se hudbě aktivně - být hudebníkem, to je hlavní poslání,“ popisuje marketingový ředitel Kytary.cz Filip Černý s tím, že podle toho je strukturovaný i jejich YouTube kanál. Lidé na něm najdou rozhovory s umělci, zpěváky a hudebníky, koncerty nebo vzdělávací videa včetně škol pro začátečníky i pokročilé či představení hudebních nástrojů.

Mezi nejsledovanější pořady patří například satirický pořad Kumšt, který se vtipně trefuje do hudebních stylů, publicistický pořad ON-AIR o aktuálních tématech s výraznými osobnostmi, kytarová škola Honzy Homoly nebo série Koncert pro jednoho, kdy jednomu pacientovi s cystickou fibrózou hraje jeho vysněná kapela, jako například Chinaski nebo Tomáš Klus.

„YouTube ocenil, že díky přátelskému tónu, profesionalitě, humoru a aktuálním tématům je naše značka velmi přístupná. Kanál Kytary.cz má více než 24 milionu zhlédnutí, 945 000 zobrazených hodin a více než 41 000 odběratelů. I proto jsme obdrželi cenu za dlouhodobou práci, díky níž se náš YouTube kanál stal respektovaným médiem mezi hudebními fanoušky,“ doplňuje Černý.

Za YouTube kanálem Kytary.cz nestojí žádná najatá kreativní agentura. Společnost má vlastní studio pro tvorbu videoobsahu a dvoučlenný tým, který vše produkčně a technicky zajišťuje. Účinkující jsou většinou profesionální hudebníci.

Google už každoročně vyhlašuje výsledky Ads Leaderboard. Jedná se o žebříček nejoblíbenějších reklam, který oceňuje reklamy nejen podle počtu shlédnutí. YouTube Works je však odlišná soutěž - více zkoumá konkrétní práci, která se odehrála v rámci kreativy a mediální strategie, a zohledňuje hlavně výsledky (businessové a mediální), které kampaně měly.

20 let Kytary.cz v roce 20XX

Letos je to dvacet let, kdy baskytarista Jan Pils zaregistroval doménu Kytary.cz, čímž položil základní kámen firmy, která se později stala jedničkou na českém trhu s hudebními nástroji. 20 let firmy Kytary.cz navíc vyšlo na rok 2020. Rok nabitý dvacítkami se společnost rozhodla zastřešit znakem XX.

Symbol XX bude Kytary.cz provázet aktivitami po celý rok. Těšit se lze na výjimečný Festiwall XX, speciální XX limitované nástroje, XX soutěže a spoustu dalšího.


Vloženo: 14.02.2020, martin

Související fotografie

foto