BULL IN CHINA vydává debutové album Together. Hostují na něm Mikoláš Růžička, Yarda Helešic či Felix Slováček ml.
Hudební producent Pavel Kučera, tvořící pod uměleckým jménem Bull In China, vydává 25. září své debutové album Together. Kolekce s osmi skladbami o celkové délce 32 minut představuje pestrý výlet do světa nezávislého popu, nu-diska a retro nálad inspirovaných 70. a 80. lety – ovšem s aktuálním a svěžím zvukem.
Na albu hostuje ve většině skladeb coby zpěvák (a také spoluautor) Kučerův dlouholetý spolupracovník Mikoláš Růžička, člen skupin Piano a Republic Of Two. Nechybí ale také zpěvačka Slivka z legendární slovenské kapely Puding Pani Elvisovej. Ta se objevuje v taneční skladbě Second To None, výrazně inspirované osmdesátkovým popem a soulem. Dalšími hosty na albu jsou kytarista Yarda Helešic, který nahrál kytary do Sweet Spot, a Felix Slováček ml., jehož sólo na saxofon ozdobilo píseň Rome.
„Název Together odkazuje k partnerským vztahům, které mě v psaní jednotlivých písní opakovaně inspirovaly,“ říká Pavel Kučera. „Zároveň ale vyjadřuje i to, že jde o soubor skladeb, které většinou vznikaly a vycházely postupně jako singly během posledních dvou let – a teď se poprvé potkávají pohromadě. Je to pro mě do jisté míry uzavření určité hudební kapitoly a také inspirace konkrétním zvukem a hudebním obdobím.“
Vedle již dříve vydaných věcí je na albu i zcela nová skladba – mírně melancholická píseň Ain’t Love Grand s Mikolášem Růžičkou, věnovaná konci léta, procházkám po pláži a dennímu snění. Zvláštní místo tu pak zaujímá coververze houseové klasiky It’s Alright od Sterling Void – skladby, kterou do širšího povědomí uvedli svojí verzí Pet Shop Boys. V podání Bull In China dostává píseň novou podobu, výrazně inspirovanou žánrem electro boogie. A vzhledem k současnému světovému dění získává její mírový a ekologický apel na aktuálnosti.
Album Together vychází digitálně na všech hlavních streamovacích platformách. Jeho koncertní křest je plánován na přelom roku v Praze, poté budou následovat i živá vystoupení projektu Bull In China s koncertním repertoárem.
Bull In China – bio
Projekt Bull In China vznikl v roce 2018 a od té doby vydal řadu singlů, například No Brainer, I Long 4 U nebo Girl Of The Sun. Tyto skladby mimo jiné zabodovaly i na zahraničních hudebních blozích a objevují se ve vysílání pražských rádií Expres FM a Radio 1 či slovenské hudební stanice Rádio_FM.
Po prvních spíše houseových a instrumentálních skladbách (viz například Feeel, která je zároveň znělkou pořadu On Air pro kytary.cz, jehož je Pavel Kučera moderátorem a která získala pozitivní reakce i od vlivného francouzského tanečního labelu Kitsuné Music) se Bull In China začal zvukově přiklánět k vlivům nezávislého popu a nu-diska a navázal spolupráci s Mikolášem Růžičkou. V roce 2022 vydal debutové EP Mild, na němž se kromě skladeb No Brainer a I Long 4 U objevila také coververze skladby Nothing Can Come Between Us od skupiny Sade.
Kučera coby Bull In China stojí také za několika remixy – mimo jiné pro českou elektronickou legendu Ohm Square, slovenskou skupinu Puding Pani Elvisovej či zpěvačku Annu Vaverkovou. Ještě před vznikem Bull In China pak vytvořil několik vlastních skladeb i remixů (např. pro Tata Bojs, The Prostitutes či Kill The Dandies!) pod hlavičkou projektu The Fakes.
„Projekt Bull In China, včetně jeho názvu, jsem nosil v hlavě snad deset let předtím, než vznikl. Do jisté míry je to pro mě přirozené pokračování mojí dýdžejské dráhy s duem The Fakes, které jsme tvořili společně se Šimonem Šafránkem. Od pouštění cizích skladeb mě to postupně táhlo nejprve k jejich remixování, a nakonec k vlastní tvorbě. I když je tvorba Bull In China stále pevně zakořeněná v elektronické taneční hudbě, mým cílem je psát a produkovat výrazné popové písně, což považuji za královskou hudební disciplínu. V mém případě jsou navíc výrazně ovlivněné sedmdesátými a osmdesátými lety – obdobím, kdy byl globální pop zásluhou interpretů jako Hall & Oates, Chic, Michael Jackson, George Michael, Sade, Tears For Fears, Simply Red, Spandau Ballet či Pet Shop Boys na svém vrcholu a zároveň byl hudbou, která formovala moje dospívání i hudební vkus,“ říká Kučera.