Skladba
kde měl vyrůst strom
už i tráva usychá
pro pocit radosti
květina umělá
v klopě stejnokroje
každého robota
obarveno, ochuceno
masová kultura
rodinná balení
pro žití v nežití
Die Kunst ist tot bylo heslem dadaistické avantgardní umělecké skupiny v Německu krátce po 1. světové válce. Tato skupina tvrdila, že kultura zemřela spolu s lidskostí na bojištích 1. světové války a rovněž odmítala jakékoliv konvence, tradice a stylistiku zkostnatělé oficiální kultury. Razila absolutní tvůrčí svobodu a nekomerční umělecké vyjádření. Dnes, téměř po sto letech v postmoderní konzumní společnosti docházíme ke stejnému závěru a stejným pocitům jako zmíněná dadaistická skupina, jen diagnóza příčin smrti se mírně liší. Kultura nezemřela v zákopech ani jedné z válek, nezabil jí ani yperit ani atomová puma, zemřela na výrobních linkách zábavního průmyslu. Rozřezána na kusy, sterilizována a naložena v konzervách je nám prodávána na kila. Kultura je mrtvá, zbylo jen zboží na prodej.